Tilaus- ja toimitusehdot

TILAUS- JA TOIMITUSEHDOT

 

SUOSTUMUS HENKILÖTIETOJESI KÄSITTELYYN
Tekemällä tilauksen hyväksyt henkilötietojesi käyttämisen. Katso tietosuojaseloste tästä.

SOPIMUSASIAKKUUS
Laskutusasiakkaamme voivat kirjautua sopimusasiakkaana saamillaan tunnuksilla sisään verkkokauppaamme.

Sopimusasiakkuus on ilmaista, eikä se velvoita sinua mihinkään. Ollessasi laskutusasiakkaamme, voit pyytää tunnuksen ja salasanan oman yhteyshenkilösi kautta (etunimi.sukunimi@lapkone.fi) tai sähköpostitse osoitteesta myynti@lapkone.fi. Sopimusasiakkaana pääset myös halutessasi postituslistallemme, jolla ilmoitamme uutuuksista ja tarjouksista. Mahdolliset asiakaskohtaiset sopimushinnat tulevat automaattisesti näkyviin verkkokauppaan, kun olet sopimusasiakkaamme.

TOIMITUSTAVAT – JA KULUT
Toimitustavoista valittavissa on joko nouto myymälästämme (Lentokentäntie 3) ja Posti.

Sopimusasiakkaille vaihtoehtona myös perille asti toimitus omalla kuljetuksellamme.

Tilauksen jälkeen saat automaattisen tilausvahvistuksen sähköpostiin.

Tilauksia toimitetaan vain Suomeen.

Pakettitoimitukset

Toimitamme tilaukset Postin kautta lähimpään toimipisteeseen tai SmartPOST -pakettiautomaattiin.                                                                                                        Huom! Pakettitoimituksissa maksimipaino 35kg.

Pakettitoimituksissa postikulu on 9,80 euroa sis. alv.24%. Emme toimita tilauksia postiennakolla!

Painavat toimitukset

Kaikki yli 35kg painavat toimitukset toimitetaan rahtitoimituksena. Toimituskulu määräytyy painon mukaan.

Myymälän noutotilauksista ei veloiteta toimituskuluja. Myymälästämme ilmoitetaan erikseen tekstiviestillä ja/tai sähköpostilla, kun tilaus on valmis noudettavaksi. Maksun voi suorittaa noudon yhteydessä. Maksutapoina myymälässä käy pankkikortti, VISA/VISA Electron, MasterCard ja käteinen.

Verkkokaupassa ennakkoon maksettuja tilauksia noudettaessa tulee esittää voimassa oleva henkilöllisyystodistus. Mikäli maksetulle tilauksella noutaja on muu kuin tilaaja, niin edellytämme valtakirjaa, jossa on tilausnumero ja noutajan tiedot.

TOIMITUSAIKA
Pyrimme aina toimittamaan tilaukset mahdollisimman nopeasti. Tilausten käsittelyaika on 1 arkipäivä ja varastossa olevien tuotteiden toimitusaika laskutusasiakkaille Etelä-Karjalan alueella on 1 – 2 arkipäivää sekä Postin kautta 1-4 arkipäivää.

Mikäli tilauksella on tuotteita, joilla ei ole vapaata saldoa tai ovat loppuneet, voi tämä vaikuttaa merkittävästi koko tilauksen toimitukseen. Suosittelemme lisäämään ostoskoriin tuotteita, joilla on saldoa, muuten toimitus saattaa pitkittyä merkittävästi. Emme aina pysty antamaan tuotteelle tarkempia toimitusaikatietoja toimittajalta. Olemme kuitenkin mahdollisimman pian sinuun yhteydessä, mikäli havaitsemme puutteellisen tuotteen aiheuttavan kohtuuttoman pitkän odotusajan, jolloin pyrimme myös löytämään korvaavia tuotteita tilalle.

Jälkitoimitukseen jäävistä ja tuotevalikoimaamme kuuluvista tuotteista, ei peritä uudelleen toimituskuluja.

 

KULJETUSVAURIOT
Jos pakettia vastaanottaessasi toteat, että paketti ja myös sen sisältämä tuote ovat vaurioituneet kuljetuksessa, tee heti paketin vastaanottotilanteessa vahinkoilmoitus ja kirjaa vaurio myös rahtikirjaan joka jää kuljettajalle. Ilmoita vahingosta viipymättä myös Lappeenrannan Konttorikone Oy:lle sähköpostitse osoitteeseen myynti@lapkone.fi, jotta voimme sopia jatkomenettelystä.

PALAUTUSOIKEUS

Kuluttaja-asiakkaat
Lappeenrannan Konttorikone Oy:n kuluttaja-asiakkailla on Suomen kuluttajasuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus.

  • Tilatessa tuotteet verkkokaupastamme on sinulla 14 päivän peruuttamis- ja vaihto-oikeus tuotteelle. Aika lasketaan siitä lähtien, kun tuote on noudettu valitusta toimipisteestä. Määräajan noudattamiseksi riittää, että ilmoitus on tehty määräajassa ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse tai sähköpostilla.

 

  • Tuotteen tulee olla myyntikuntoinen ja käyttämätön. Tuotteeseen saa tutustua samalla tavalla, kuin myymälässä siihen olisi mahdollisuus. Asiakkaalla on velvollisuus pitää vastaanottama tuote olennaisesti muuttumattomana siihen saakka, kunnes asiakas on päättänyt pitää tuotteen itsellään.

 

  • Peruuttamisoikeus ei koske sinetöityjä tuotteita, kuten mm. tulostimien värikasetteja, tietokoneohjelmia, pelejä, äänitallenteita, kuvatallenteita, joiden sinetti on avattu. Hygieniatuotteet, esim. korva- tai nappikuulokkeet, joiden sinetti on avattu ei ole peruuttamisoikeutta. Peruuttamisoikeus ei myöskään koske tuotetta, joka valmistetaan tai jota muokataan asiakkaan vaatimusten mukaiseksi selvästi asiakkaan henkilökohtaisia tarpeita varten, kuten räätälöidyt tietokonekokoonpanot. Asiakas voi menettää peruuttamisoikeutensa myös muissa kuluttajasuojalain 6 luvun 16§:ssä säädetyissä tapauksissa.

 

  • Mikäli asiakas on tehnyt tilauksen yritysnimeä käyttäen, katsotaan että tilaus tulee yritykselle. Kuluttajasuojalain mukainen peruuttamisoikeus ei ole voimassa yrityksille.

 

  • Tuotteiden palauttaminen on pääasiassa asiakkaalle maksutonta. Tuotteet on palautettava myyjälle Postin asiakaspalautuksella hyvin pakattuna tai tuomalla tuote suoraan myymälään, johon saat ohjeet palautusluvan saatuasi asiakaspalvelustamme. Myyjä pidättää oikeuden veloittaa palautuskulut, mikäli tuote on selvästi otettu käyttöön tai palautus on muuten aiheeton.

 

  • Asiakkaalla on vastuu sellaisista tuotteen arvon alentumisista, jotka ovat seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien tai toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä. Pakkaus tulee olla avattu siististi, alkuperäiset pakkaus- ja suojamateriaalit säilyttäen. 

 

  • Vastaanotettaessa tuotetta tulee mahdollisista kuljetusvaurioista ottaa välittömästi yhteyttä myyjään ja kuljetusliikkeeseen vahinkoilmoituksen tekoa varten.

 

  • Myyjä palauttaa asiakkaalle kaikki saamansa suoritukset palautettavasta tuotteesta, myös toimituskustannukset. Ei kuitenkaan lisäkustannuksia, mikäli asiakas on valinnut edullisimmasta toimitustavasta poikkeavan toimitustavan. Palautus suoritetaan samalla maksutavalla, kuin myyjä on sen alun perin saanut.

 

Asiakaspalautus ja vaurioitunut lähetys 

  • Asiakaspalautuksen vaiheet:
    – Varmista, että olet pakannut kaikki mukaan mitä tuotteen mukana alun perin on toimitettu
    – Ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse palautusta varten.
    – Saat sähköpostiin ohjeet palautusta varten.

 

Kuljetusvaurioista ilmoittaminen

  • Kaikki tilaukseen tai toimitukseen liittyvät reklamaatiot tulee lähettää seitsemän (7) vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta sähköpostiosoitteeseen myynti(at)lapkone.fi. Seitsemän (7) vuorokauden jälkeen kuljetusliikkeen vahinkovastuu päättyy, jonka vuoksi tämän ajan jälkeen tulleita reklamaatioita ei käsitellä. Tavaran vastaanottajan velvollisuus on tarkistaa lähetys vastaanottohetkellä ja huomauttaa heti ulkoisesti havaittavissa olevista vahingoista, kuten reiät, kulmat rutussa, teipit auki ym. (Tiekuljetuslaki, TKSL). Tässä tilanteessa tulee välittömästi tehdä merkintä rahtikirjaan tai pakettikorttiin ja mainita minkälainen vaurio on kyseessä, sekä ottaa tavarantoimittajan allekirjoitus ja valokuvat paketista.

 

Takuupalautus

  • Mikäli tuotteeseen ilmenee takuuaikana vikaa, voi sen palauttaa takuupalautuksena. Suosittelemme ennen takuupalautusta tarkistamaan, että tuote on asennettu tai kytketty oikein.
  • Takuupalautuksen vaiheet
    – Ota esille kuittikopio ja kuitin numero
    – Ota yhteyttä myyntiimme sähköpostitse, johon tulee ilmoittaa kuitin numero, viallinen tuote ja mahdollisimman tarkka vikaseloste yhteystietoineen, sekä pankkiyhteystiedot mahdollista rahapalautusta varten.
    – Saat sähköpostiin ohjeet takuupalautusta varten.

 

Yritysasiakkaat

Yritysasiakkaiden kohdalla noudatamme yleisiä yritysten välisen kaupan tapoja. Esimerkiksi 14 päivän palautus- ja vaihto-oikeus on voimassa vain kuluttaja-asiakkailla ja kauppa katsotaan yritysasiakkaiden kanssa sitovaksi. Mittatilauksena tehdyillä tuotteilla tai asiakasta varten erikseen tilattuja/muokattuja tuotteilla ei ole palautusoikeutta.

HINTOJEN MUUTOKSET

·       Pidätämme oikeuden tilauksen perumiseen selvien hintavirheiden kohdalla, kun on tapahtunut selkeä virhe. Selvällä hintavirheellä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa siten, että tuotteen hinta poikkeaa merkittävästi tuotteen normaalista hintatasosta.

 

·       Selviä hintavirheitä voivat olla mm. seuraavat esimerkit:
– jos tuotteella on hinta 0,00 euroa tai ei hintaa laisinkaan
– jos satojen eurojen arvoisen tuotteen hinnaksi ilmoitetaan esim. 51 euroa.

 

·       Em. tapauksissa virheellinen hinta on niin selkeästi normaalista hinnasta poikkeava, että asiakkaan katsotaan ymmärtävän virheellisyys (Oikeustoimilaki 32§).

 

MAKSAMINEN

Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä, mikäli kyseessä ei ole laskutusasiakas.

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Paybyway Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/

Maksutavat

Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto ja Enterpay Lasku yritykselle.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Joustolasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.

Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot

Visma Pay, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4)

Sähköposti: helpdesk@vismapay.com

Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 9-17)

Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta

 ARVONLISÄVERO
Kunkin tuotteen yhteydessä on ilmoitettu verokanta ja verollinen sekä veroton hinta.

TOIMITTAJAN VASTUU
Lappeenrannan Konttorikone Oy ei vastaa vahingoista, jotka asiakkaalle on mahdollisesti aiheutunut myydystä tuotteesta tai sen seurauksena, että tilausta ei ole otettu vastaan tai että tuotetta ei ole toimitettu toimitusehtojen mukaisesti.

Lappeenrannan Konttorikone Oy ei vastaa siitä, jos tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Lappeenrannan Konttorikone Oy:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä, pandemiasta tai muusta vastaavasta Lappeenrannan Konttorikone Oy:n toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta.

MUUTOKSET
Lappeenrannan Konttorikone Oy pidättää oikeudet verkkokaupassa esiintyviin virheisiin tuoteteksteissä, kuvauksissa ja tuotesaldoissa. Emme vastaa mahdollisista saatavuus- tai saldomuutoksista. Lappeenrannan Konttorikone Oy voi yksipuolisesti muuttaa myyntiehtoja tiedottamalla niistä verkkokaupassaan. Tilaushetkellä noudatetaan kulloinkin voimassa olevia hintoja ja myyntiehtoja. Verkkokaupan käyttäjä hyväksyy tehdyt muutokset käyttämällä palvelua.

YHTEYSTIEDOT

Lappeenrannan Konttorikone Oy
Lentokentäntie 3
53600 LAPPEENRANTA
myynti@lapkone.fi
p. 010 422 4400
Y-tunnus: 1840913-8